Współczesny marketing korzysta z wielu nowoczesnych narzędzi, zaś jednym z najbardziej popularnych stał się w ostatnich latach Internet. Ten niezwykły, tani i szybki środek komunikacji stał się idealnym miejscem dla promocji działalności gospodarczej wielu firm i producentów, zaś możliwości, które daje przedsiębiorcom to narzędzie, są praktycznie nieograniczone.

Choć reklama prezentowana w różnych środkach przekazu ma swe ściśle określone prawa, to ta, którą można podziwiać w Internecie ma swą specyfikę. Przede wszystkim w wielu wypadkach reklama internetowa nie jest dziełem handlowców, lecz programistów oraz techników, przed którymi wirtualny świat nie ma tajemnic. Nie powinno to dziwić, gdyż promocja i reklama w Internecie wymagają przede wszystkim odpowiedniej wiedzy technicznej. Tylko dzięki tej wiedzy możliwe staje się przekazanie odbiorcom – Internautom określonych informacji w ciekawy sposób. Dodatkowa specyfika wykorzystania Internetu jako narzędzia marketingowego polega na tym, iż Internet wykształcił nowe sposoby komunikacji międzyludzkiej, o czy również należy pamiętać podczas tworzenia reklam internetowych.