Zróżnicowanie form reklamowych w YouTube sprawia, że w dalszym ciągu niewiele potrzeba, aby zaskoczyć użytkownika.
Oprócz tych tradycyjnych – bannerów na stronie głównej YT czy poszczególnych podstronach serwisu – można tu skorzystać ze zdecydowanie bardziej unikalnych pomysłów, wśród których królują specjalne animacje reklamowe, nierzadko interaktywne. Reklama w YouTube przyjmuje wówczas formę filmu, na którego kontynuację bezpośredni wpływ ma użytkownik. Animacja trwa do określonego momentu (w którym bohater reklamy staje przed wyborem), a od oglądającego każdorazowo zależeć będzie, którą opcję wskaże. To ciekawa, aczkolwiek wymagająca reklama w YouTube, w której przygotowanie wypada włożyć nieco więcej wysiłku. Proste scenariusze zerojedynkowe (jeśli użytkownik wybierze dobrze, reklama trwa dalej, jeśli nie, film się urywa), choć prostsze, nie wyczerpują w stu procentach oferowanych możliwości. Zdecydowanie ciekawiej jest, kiedy oglądający ma możliwość kontynuowania historii także tą nie do końca poprawną drogą, by przekonać się, co będzie dalej. To przykuwa jego uwagę na dłużej i nie powoduje zniesmaczenia pt. „to już?!”.