Działania marketingowe są związane z kosztami, które musi ponieść przedsiębiorca. Jakie koszty czekają na tych, którzy chcą promować się właśnie w taki sposób?
Podstawowe koszty związane są z niezbędnym w tym celu wyposażeniem. Niezbędny staje się zakup odpowiedniego sprzętu, czyli komputera oraz jego przyłączenie do Internetu. Dla tych bardziej wymagających oraz dla większych firm dochodzić mogą również dodatkowe koszty, związane z koniecznością urządzenia kilku stanowisk komputerowych oraz zakupu serwera zezwalającego na nawiązywanie bezpośredniego połączenia. Kolejną grupę opłat stanowią koszty połączenia internetowego. Ich wysokość uzależniona jest m.in. od wyboru lokalnego dostawcy usług internetowych oraz od tzw. usług dodatkowych. Jedną z takich usług jest łącze dedykowane, które umożliwia bezpośrednie podłączenie do Internetu.
Z promocją w Internecie wiążą się także koszty rozwoju, które są zazwyczaj z opracowaniem strony głównej oraz przynajmniej trzech stron informacyjnych. Dodatkowe koszty muszą ponieść ci, którzy swe strony chcą rozszerzać i wprowadzać na nich szereg udogodnień. Warto podkreślić, że choć marketing internetowy wymaga ponoszenia pewnych kosztów, są to opłaty stosunkowo niskie w porównaniu z kosztami innych działań marketingowych.